2012. március 27., kedd

Húvéti képek - Locsolóversek

"Harangoznak húsvétra, 
Leszakadt a tyúklétra:
Kezdődik a locsolás -
Nekem is jut egy tojás."

"Húsvét másodnapján az jutott eszembe, Locsolóvizet vegyek a kezembe. Megöntözzek vele egy árva ibolyát, És cserébe kapjak érte egy hímes tojást."

"E szép házba nyitottam, Nefelejcset találtam. Nem hagyhatom hervadni, Meg szabad-e locsolni?"

"Rózsa, rózsa, szép virágszál, Szálló szélben hajladozzál! Napsütésben nyiladozzál, Meglocsollak, illatozzál!"

"Messze földön jártam, Szép harmatos reggel, Aranytündér kútvizéből Vizet merítettem. Aranytündér kútvizével Öntözgetni járok, Olyan szagos, mint a rózsa, Gyertek ti is, lányok!"

"Locsolni jöttem, nem titkolom, Szép szokás ez, úgy gondolom. Múljon vizemtől a téli álom, Bizony most én ezt kívánom. Ha a hatása múlik is esztendőre, Ígérem, itt leszek jövőre. S nem adok az illendőre, Locsolok kérdezés nélkül, nyakra, főre."

"Hímes tojás, bársony barka, aprócska a nyuszi farka, (...) ám ez cseppet sem zavarja, hogy aprócska az ő farka, de a füle hosszú ám, szép húsvétot kis komám!"
Devecsery László

Nincsenek megjegyzések:

My Banners

Topplista

blog Katt a képre ha tetszett és kérlek szavazz a blogra . Köszönöm!
lap tetejére
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...